Sistemul solar planete componente

Sistemul nostru solar este un sistem planetar format din o stea, Soarele, și corpurile care orbitează în jurul ei, inclusiv opt planete, opt sateliți naturali, cinci planete pitice și o serie de alte obiecte mici. Soarele reprezintă aproximativ 99,86% din masa totală a sistemului solar.

Planetele Sistemului Solar sunt

• Mercur
  • Venus
  • Pământ
  • Marte
  • Jupiter
  • Saturn
  • Uranus
  • Neptun

Planetele pitice din Sistemul Solar sunt:

• Ceres
  • Pluton
  • Haumea
  • Makemake
  • Eris

Obiectele mici din Sistemul Solar includ:

• Centura de asteroizi
  • Centura Kuiper
  • Norul Oort

Sistemul nostru solar s-a format acum aproximativ 4,6 miliarde de ani, în urma colapsului gravitațional al unui nor de praf și gaz. Soarele a apărut în centrul acestui nor, în timp ce planetele și celelalte obiecte s-au format în jurul său.

Planetele Sistemului Solar sunt împărțite în două categorii: planete terestre și planete jovian. Planetele terestre sunt Mercur, Venus, Pământ și Marte. Acestea sunt mici și stâncoase, cu o atmosferă subțire. Planetele jovian sunt Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun. Acestea sunt mari și gazoase, cu o atmosferă densă.

Sistemul nostru solar este situat în brațul Orion al galaxiei Calea Lactee. Calea Lactee este o galaxie spirală cu aproximativ 100 de miliarde de stele.

Ce este calea Lactee in sistemul solar

Calea Lactee este galaxia noastră, o galaxie spirală barată cu aproximativ 100-400 de miliarde de stele. Este a doua galaxie ca mărime din Grupul Local, un grup de aproximativ 54 de galaxii care se află în apropierea noastră.

Calea Lactee are un diametru de aproximativ 100.000 de ani-lumină și o grosime de aproximativ 1.000 de ani-lumină. Centrul galaxiei este situat în direcția constelației Săgetător.

Sistemul nostru solar este situat în brațul Orion al Căii Lactee. Brațul Orion este unul dintre cele mai mari brațe ale galaxiei noastre și este situat la aproximativ 26.000 de ani-lumină de centrul galaxiei.

Calea Lactee se rotește în jurul axei sale, cu o viteză de aproximativ 220 de kilometri pe secundă la ecuator. Această rotație creează o forță centrifugă care împinge stelele spre exterior.

Calea Lactee este o galaxie activă și se confruntă cu o coliziune cu galaxia Andromeda, o galaxie spirală situată la aproximativ 2,5 milioane de ani-lumină de noi. Această coliziune va avea loc în aproximativ 4 miliarde de ani.

Calea Lactee este un loc fascinant și misterios. Oamenii de știință continuă să învețe despre ea și să descopere noi lucruri despre stelele, planetele și alte obiecte care o locuiesc.

Iată câteva date interesante despre Calea Lactee:

• Calea Lactee conține aproximativ 100-400 de miliarde de stele.
  • Soarele este o stea din brațul Orion al Căii Lactee.
  • Centrul Căii Lactee este situat în direcția constelației Săgetător.
  • Calea Lactee se rotește în jurul axei sale, cu o viteză de aproximativ 220 de kilometri pe secundă la ecuator.
  • Calea Lactee este o galaxie activă și se confruntă cu o coliziune cu galaxia Andromeda.
  • Calea Lactee este un loc fascinant și misterios, care este încă în curs de explorare.

Sistemul nostru solar este un loc fascinant și misterios. Oamenii de știință continuă să învețe despre el și să descopere noi lucruri despre planetele și obiectele care îl locuiesc.

Back to top button