Sistemul solar dovezi ca ar exista planete similare cu pământul

Astronomii au găsit dovezi probabile ale unei planete asemănătoare Pământului din Sistemul Solar, care ar putea înconjura Soarele pe o orbită dincolo de Neptun spun cei de la independent.co,uk

Fizicienii, inclusiv cei de la Observatorul Național Astronomic al Japoniei, au spus că planeta ar putea fi mult mai aproape decât ipotetica Planetă Nouă credea că există în marginile îndepărtate ale Sistemului Solar.

Mai multe studii din trecut au sugerat că există probabil o planetă încă nedescoperită dincolo de Centura Kuiper – un disc stelar de materiale precum asteroizi, roci spațiale, comete în jurul Soarelui în Sistemul Solar exterior dincolo de orbita lui Neptun.

În noua cercetare, publicată recent în The Astronomical Journal, oamenii de știință au descoperit că unele dintre obiectele din Centura Kuiper se comportă într-un mod care indică prezența unei planete mici printre ele.

Un astfel de obiect, au spus ei, este la aproximativ 500 de unități astronomice (UA) de Soare, unde 1 UA este distanța dintre Soare și Pământ.

În comparație, Neptun se află la o distanță de 30 UA de Soare.

S-a descoperit că unele dintre acestea au, de asemenea, orbite „ciudate”, sugerând că sunt atrase de gravitația unei entități cosmice mai mari decât cele care influențează de obicei astfel de obiecte.

Simulările pe computer conduse de oamenii de știință indică faptul că cea mai probabilă explicație pentru observații a fost o altă planetă ascunsă în Centura Kuiper.

„Prevăzăm existența unei planete asemănătoare Pământului”, au scris cercetătorii în studiu.

„Este plauzibil ca un corp planetar primordial să supraviețuiască în îndepărtata Centura Kuiper ca planetă din Centura Kuiper (KBP), deoarece multe astfel de corpuri au existat în sistemul solar timpuriu”, au adăugat ei.

Dacă o astfel de planetă există, cercetătorii spun că ar avea o masă de aproximativ 1,5 până la 3 ori mai mare decât cea a Pământului, cu o înclinare de aproximativ 30 de grade.

Back to top button